Allmänna villkor

Allmänna villkor

Denna webbplats drivs av Coupleblocks.se. På hela webbplatsen hänvisar termerna "vi", "oss", "vår" och "företaget" till Coupleblocks.se. Coupleblocks.se erbjuder denna webbplats, inklusive all information, verktyg och tjänster som är tillgängliga här för dig, användaren, under förutsättning att du accepterar alla villkor, policyer och meddelanden som anges här.

Genom att besöka vår webbplats och/eller köpa något från oss, använder du vår "tjänst" och godkänner att du är bunden av följande allmänna villkor ("Användarvillkor", "Villkor"), inklusive ytterligare villkor och policys som det hänvisas till här eller som är tillgängliga via länk. Dessa användarvillkor gäller för alla användare av webbplatsen, inklusive men inte begränsat till användare som är webbläsare, leverantörer, kunder, återförsäljare och/eller bidragsgivare av innehåll.

Läs dessa användarvillkor noggrant innan du besöker eller använder vår webbplats. Genom att använda någon del av webbplatsen godkänner du att vara bunden av dessa villkor. Om du inte godkänner alla villkor i detta avtal får du inte använda webbplatsen eller dess tjänster. Om dessa användarvillkor betraktas som ett erbjudande, är godkännandet uttryckligen begränsat till dessa villkor.

Alla nya funktioner eller verktyg som läggs till i den aktuella butiken omfattas också av dessa användarvillkor. Du kan när som helst granska den senaste versionen av användarvillkoren på denna sida. Vi förbehåller oss rätten att uppdatera, ändra eller ersätta någon del av dessa användarvillkor genom att publicera uppdateringar och/eller ändringar på vår webbplats. Det är ditt ansvar att regelbundet kontrollera denna sida för ändringar. Din fortsatta användning av eller tillgång till webbplatsen efter publicerade ändringar innebär att du godkänner dessa ändringar.

Vår butik är hostad av Shopify Inc. De tillhandahåller oss den online e-handelsplattform som gör det möjligt för oss att sälja våra produkter och tjänster till dig.

Genom att godkänna dessa användarvillkor intygar du att du är myndig i din hemstat eller provins, eller att du är myndig i din hemstat eller provins och har gett oss ditt godkännande att tillåta någon av dina minderåriga anhöriga att använda denna webbplats.

Du får inte använda våra produkter för olagliga eller obehöriga ändamål, och du får inte heller, genom användning av tjänsten, bryta mot lagar i din jurisdiktion (inklusive men inte begränsat till upphovsrättslagar).

Du får inte överföra maskar, virus eller någon kod av destruktiv natur. Ett brott eller överträdelse av något av dessa villkor kan resultera i omedelbar uppsägning av dina tjänster.

Vi förbehåller oss rätten att när som helst neka service till någon av vilken anledning som helst.

Du förstår att ditt innehåll (exklusive kreditkortsuppgifter) kan överföras okrypterat och kan involvera: (a) överföringar över olika nätverk; och (b) ändringar för att anpassa sig till tekniska krav i anslutande nätverk eller enheter. Kreditkortsuppgifter krypteras alltid under överföring via nätverk.

Du samtycker till att inte använda någon del av Tjänsten, användningen av Tjänsten, åtkomst till Tjänsten eller någon kontakt på webbplatsen där tjänsten tillhandahålls, för att reproducera, duplicera, kopiera, sälja, vidareförsälja eller exploatera utan vårt uttryckliga skriftliga tillstånd.

Rubrikerna i detta avtal används endast för enkelhetens skull och påverkar inte dessa Villkor på annat sätt.

ARTIKEL 1 - DEFINITIONER

I dessa villkor förstås med:

Ångerfrist: den period inom vilken konsumenten kan utnyttja sin ångerrätt;

Konsument: den fysiska person som inte agerar i utövandet av ett yrke eller en verksamhet och som ingår ett distansavtal med näringsidkaren;

Datum: 2024-01-01

Löpande avtal: ett distansavtal som gäller en serie produkter och/eller tjänster, där leverans- och/eller köpförpliktelsen är fördelad över tid;

Hållbart databärare: varje medel som gör det möjligt för konsumenten eller näringsidkaren att lagra information som är personligt riktad till honom/henne, på ett sätt som gör framtida tillgång och oförändrad återgivning av informationen möjlig under en tidsperiod som är lämplig för dess syfte;

Ångerrätt: konsumentens möjlighet att under ångerfristen frånträda distansavtalet;

Näringsidkare: den fysiska eller juridiska person som erbjuder produkter och/eller tjänster på distans till konsumenter;

Distansavtal: ett avtal som ingås inom ramen för ett av näringsidkaren organiserat system för distansförsäljning av produkter och/eller tjänster, där parterna vid avtalets ingående endast använder sig av ett eller flera medel för distanskommunikation;

Teknik för distanskommunikation: medel som kan användas för att ingå ett avtal utan att konsument och näringsidkare behöver vara fysiskt närvarande samtidigt;

Allmänna villkor: dessa nuvarande Allmänna Villkor för näringsidkaren. (Ingen returadress)

ARTIKEL 2 - IDENTITET AV NÄRINGSIDKAREN

E-postadress: info@coupleblocks.se
Företagsnamn: Duskie
KvK-nummer: 90857038
Momsregistreringsnummer: NL004847430B20
Cederhoven 12, 6225HD, Maastricht, Nederländerna (Ingen returadress)
Klicka här för att returnera

ARTIKEL 3 - TILLÄMPLIGHET

Dessa allmänna villkor gäller för varje erbjudande från näringsidkaren och för varje distansavtal och beställning som ingås mellan näringsidkare och konsument.

Innan distansavtalet ingås görs texten till dessa allmänna villkor tillgänglig för konsumenten. Om detta inte rimligen är möjligt, ska det innan distansavtalet ingås anges att de allmänna villkoren finns tillgängliga hos näringsidkaren och att de på begäran från konsumenten så snart som möjligt kommer att skickas kostnadsfritt.

Om distansavtalet ingås elektroniskt, kan det, i avvikelse från föregående stycke och innan distansavtalet ingås, meddelas att dessa allmänna villkor görs tillgängliga för konsumenten elektroniskt på ett sådant sätt att konsumenten enkelt kan lagra dem på ett hållbart databärare. Om detta inte rimligen är möjligt, ska det innan distansavtalet ingås anges var dessa villkor kan ses elektroniskt och att de på begäran kommer att skickas till konsumenten elektroniskt eller på annat sätt kostnadsfritt.

Om, utöver dessa allmänna villkor, även specifika produkt- eller tjänstevillkor gäller, ska andra stycket tillämpas i motsvarande grad och konsumenten kan, vid motstridiga villkor, alltid åberopa den tillämpliga bestämmelse som är mest förmånlig för honom eller henne.

Om en eller flera bestämmelser i dessa allmänna villkor vid någon tidpunkt är helt eller delvis ogiltiga eller ogiltigförklaras, ska avtalet och dessa villkor i övrigt fortsätta att gälla och den berörda bestämmelsen ska omedelbart ersättas med en bestämmelse som, så långt som möjligt, har samma syfte som den ursprungliga bestämmelsen.

Situationer som inte regleras i dessa allmänna villkor ska bedömas 'i enlighet med andemeningen' i dessa allmänna villkor.

Oklarheter kring tolkningen eller innehållet i en eller flera bestämmelser i våra villkor ska tolkas 'i andan av' dessa allmänna villkor.

ARTIKEL 4 - ERBJUDANDET

Om ett erbjudande har en begränsad giltighetsperiod eller är föremål för villkor, ska detta uttryckligen anges i erbjudandet.

Erbjudandet är icke-bindande. Näringsidkaren har rätt att ändra eller justera erbjudandet.

Erbjudandet innehåller en fullständig och korrekt beskrivning av de erbjudna produkterna och/eller tjänsterna. Beskrivningen är tillräckligt detaljerad för att konsumenten ska kunna göra en korrekt bedömning av erbjudandet. Om näringsidkaren använder bilder är dessa en sanningsenlig representation av de erbjudna produkterna och/eller tjänsterna. Uppenbara fel eller misstag i erbjudandet är inte bindande för näringsidkaren.

Alla bilder, specifikationer och uppgifter i erbjudandet är vägledande och kan inte leda till ersättning eller upphävande av avtalet.

Bilder på produkter är en sanningsenlig representation av de erbjudna produkterna. Näringsidkaren kan inte garantera att de visade färgerna exakt överensstämmer med de verkliga färgerna på produkterna.

Varje erbjudande innehåller sådan information att det är tydligt för konsumenten vad dennes rättigheter och skyldigheter är när erbjudandet accepteras. Detta gäller särskilt:

priset, med undantag för importavgifter och moms. Dessa extra kostnader bärs helt och hållet av kunden. Post- och/eller kuriravgifter relaterade till import omfattas av ett särskilt regelverk inom post- och kurirsektorn. Detta gäller även när varor skickas inom EU från tredje part. Post- och/eller kuriravgifter och moms (som inte ingår i eventuella fakturerade importkostnader) debiteras mottagaren av varorna;

eventuella fraktkostnader;

hur avtalet ingås och vilka åtgärder som krävs;

huruvida ångerrätt är tillämplig;

betalningsmetod, leverans och fullgörande av avtalet;

tidsfrist för accept av erbjudandet, eller tidsperiod då priset gäller;

avgifter för distanskommunikation och kostnader för användning av sådan teknik, om de inte beräknas enligt grundavgiften för normalt kommunikationsmedel;

om avtalet arkiveras efter det att det ingåtts, och om det i så fall är tillgängligt för konsumenten;

hur konsumenten, innan avtalet ingås, kan kontrollera och vid behov rätta till sina uppgifter;

de språk på vilka avtalet kan ingås, inklusive svenska;

eventuella uppförandekoder som näringsidkaren har underkastat sig och hur konsumenten kan ta del av dessa elektroniskt;

minsta varaktighet för distansavtal i fall av löpande transaktioner.

Valfritt: tillgängliga storlekar, färger, materialtyper.

ARTIKEL 5 - AVTALET

Avtalet uppstår, med förbehåll för vad som anges i punkt 4, vid den tidpunkt då konsumenten accepterar erbjudandet och uppfyller de tillhörande villkoren.

Om konsumenten har accepterat erbjudandet elektroniskt bekräftar näringsidkaren omedelbart elektroniskt mottagandet av denna accept. Så länge som näringsidkaren inte har bekräftat mottagandet kan konsumenten häva avtalet.

Om avtalet ingås elektroniskt ska näringsidkaren vidta lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder för att säkra den elektroniska överföringen av data och säkerställa en säker webbmiljö. Om konsumenten kan betala elektroniskt, ska näringsidkaren vidta lämpliga säkerhetsåtgärder.

Näringsidkaren får – inom lagens ramar – informera sig om konsumentens betalningsverksamhet samt om alla fakta som är viktiga för ett ansvarsfullt distansavtal. Om näringsidkaren på grundval av denna kontroll har goda skäl att inte ingå avtalet har han rätt att neka en beställning eller att koppla särskilda villkor till genomförandet.

Näringsidkaren ska vid leverans av produkten eller tjänsten tillhandahålla konsumenten följande information, skriftligen eller på ett sätt som gör det möjligt för konsumenten att lagra den på ett varaktigt databärare:

adress till näringsidkarens fysiska verksamhetsställe där konsumenten kan framföra klagomål

villkor och hur konsumenten kan utnyttja sin ångerrätt, eller ett tydligt meddelande om att ångerrätten utesluts

information om garantier och service efter köpet

uppgifter i artikel 4.3, om dessa inte redan har getts före avtalets ingående

villkor för uppsägning av avtalet om det är på obestämd tid eller varar längre än ett år

Vid löpande avtal gäller det föregående endast vid den första leveransen.

Varje avtal ingås under förutsättning att tillräckligt lager av produkterna finns tillgängligt.

ARTIKEL 6 - ÅNGERRÄTT

Vid köp av produkter har konsumenten möjlighet att häva avtalet utan att ange skäl inom 14 dagar. Denna ångerfrist börjar löpa från den dag då konsumenten eller en av honom utsedd tredje part, som inte är transportör, tar emot produkten.

Under ångerfristen ska konsumenten hantera produkten och förpackningen varsamt. Han får endast packa upp eller använda produkten i den utsträckning som krävs för att kunna bedöma dess art, egenskaper och funktion. Om konsumenten utnyttjar sin ångerrätt ska han returnera produkten i originalskick och originalförpackning, med alla medföljande tillbehör, och enligt de tydliga och rimliga instruktioner som näringsidkaren har tillhandahållit.

Om konsumenten vill använda sin ångerrätt ska han inom 14 dagar från mottagandet meddela näringsidkaren om detta. Efter detta meddelande har konsumenten ytterligare 14 dagar på sig att returnera produkten. Konsumenten ska kunna bevisa att den returnerade produkten har skickats i tid, till exempel med hjälp av ett fraktsedelnummer eller kvitto.

Om konsumenten inte inom de nämnda tidsfristerna tydligt meddelar att han vill använda sin ångerrätt, respektive inte returnerar produkten till näringsidkaren, är köpet bindande.

ARTIKEL 7 - KOSTNADER VID UTNYTTJANDE AV ÅNGERRÄTT

Om konsumenten använder sin ångerrätt står han för kostnaderna för att returnera produkterna.

Om konsumenten har betalat ett belopp ska näringsidkaren återbetala detta så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar efter att ångerrätten har utnyttjats. Återbetalningen sker först när näringsidkaren har mottagit produkten i retur eller när konsumenten har lämnat bevis på att produkten har skickats tillbaka.

ARTIKEL 8 - UNDANTAG FRÅN ÅNGERRÄTTEN

Näringsidkaren kan undanta ångerrätten för produkter såsom beskrivs i punkt 2 och 3. Undantaget från ångerrätten gäller endast om detta tydligt har angivits i erbjudandet, innan avtalet har ingåtts.

Undantag från ångerrätten är endast möjliga för produkter:

  1. som har tillverkats enligt specifikationer från konsumenten

  2. som tydligt är av personlig karaktär

  3. som på grund av sin natur inte kan returneras

  4. som snabbt kan försämras eller föråldras

  5. vars pris är beroende av fluktuationer på den finansiella marknaden som näringsidkaren inte kan påverka

  6. som levereras individuellt eller inom en viss tidsram

  7. för ljud- eller videoinspelningar och datorprogram där konsumenten har brutit förseglingen

  8. för hygienprodukter där konsumenten har brutit förseglingen

Undantag från ångerrätten är endast möjliga för tjänster:

  1. som gäller logi, transport, restaurangverksamhet eller fritidsaktiviteter som ska utföras på ett visst datum eller under en viss period

  2. där leveransen har påbörjats med uttryckligt samtycke från konsumenten innan ångerfristen löpt ut

  3. som gäller vadslagning och lotterier

ARTIKEL 9 - PRISET

Vi förbehåller oss rätten att, under giltighetsperioden för erbjudandet, ändra priserna på de erbjudna produkterna och/eller tjänsterna, även till följd av ändringar i momsregler.

I avvikelse från föregående punkt kan näringsidkaren erbjuda produkter och tjänster vars priser är beroende av fluktuationer på finansmarknaden som han inte har kontroll över. Dessa priser är rörliga och anges tydligt i erbjudandet.

Prisökningar inom tre månader från avtalets ingående är endast tillåtna om de är ett resultat av lagstadgade bestämmelser eller föreskrifter.

Prisökningar mer än tre månader efter avtalets ingående är endast tillåtna om näringsidkaren har avtalat detta och

  1. de är ett resultat av lagstadgade bestämmelser eller föreskrifter, eller

  2. konsumenten har rätt att säga upp avtalet från och med den dag prisökningen träder i kraft

Leverans sker enligt vad som anges i artikel 5, första stycket. Enligt lagen om omsättningsskatt från 1968 sker leveransen när varan har tagits emot av konsumenten. När leveransen sker utanför EU gäller särskilda regler. I dessa fall kan post- eller kurirföretag debitera mottagaren för importrelaterade kostnader som till exempel moms och tull. Därför kan moms och avgifter inte alltid inkluderas i det pris som näringsidkaren debiterar.

Alla priser är med förbehåll för tryck- och skrivfel. Vid tryck- eller skrivfel är näringsidkaren inte skyldig att leverera produkten till det felaktiga priset.

ARTIKEL 10 - ÖVERENSSTÄMMELSE OCH GARANTI

Näringsidkaren garanterar att de produkter och/eller tjänster som erbjuds uppfyller avtalet, de specifikationer som anges i erbjudandet, rimliga krav på tillförlitlighet och/eller användbarhet samt gällande lagar och/eller myndighetsföreskrifter vid tidpunkten för avtalets ingående. Om särskilt avtalats garanterar näringsidkaren även att produkten är lämplig för annat än normalt bruk.

En garanti som ges av näringsidkaren, tillverkare eller importör påverkar inte de rättigheter som konsumenten har enligt lag i samband med avtalet med näringsidkaren.

Felaktiga eller felaktigt levererade produkter ska inom 14 dagar efter mottagandet skriftligen anmälas till näringsidkaren. Produkterna ska returneras i originalförpackning och i nyskick.

Garantiperioden som tillämpas av näringsidkaren överensstämmer med den som anges av tillverkaren. Näringsidkaren är dock aldrig ansvarig för den slutliga lämpligheten av produkten för varje enskilt användningsområde hos konsumenten, och inte heller för råd som ges angående användning eller tillämpning av produkten.

Garantin gäller inte om:

konsumenten själv har reparerat och/eller bearbetat produkten eller låtit någon tredje part göra detta

produkterna har utsatts för onormala förhållanden eller på annat sätt har hanterats vårdslöst eller i strid med instruktionerna från näringsidkaren och/eller på förpackningen

produkten helt eller delvis inte överensstämmer på grund av föreskrifter som har utfärdats av myndigheter angående arten eller kvaliteten på det använda materialet

ARTIKEL 11 - LEVERANS OCH UTFÖRANDE

Näringsidkaren ska iaktta största möjliga omsorg vid mottagande och utförande av beställningar på produkter.

Leveransadressen är den adress som konsumenten har uppgett till företaget.

Med hänsyn till vad som anges i artikel 4 i dessa villkor, ska företaget utföra godkända beställningar utan dröjsmål och senast inom 30 dagar, om inte annan leveranstid har avtalats. Om leveransen försenas, eller om en beställning endast delvis kan utföras, informeras konsumenten om detta senast 30 dagar efter det att beställningen gjordes. Konsumenten har i sådant fall rätt att häva avtalet utan kostnad och har rätt till eventuell ersättning.

Vid hävning enligt föregående stycke ska näringsidkaren så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar efter hävning, återbetala det belopp som konsumenten har betalat.

Om leverans av en beställd produkt visar sig vara omöjlig, ska näringsidkaren anstränga sig för att tillhandahålla en ersättningsartikel. Vid leverans av en ersättningsprodukt informeras detta tydligt och begripligt. Ångerrätt gäller fortfarande. Returkostnaderna står i så fall för näringsidkaren.

Risken för skador eller förlust av produkterna ligger hos näringsidkaren tills dess att de levereras till konsumenten, om inte annat uttryckligen avtalats.

Artikel 12 – Löpande avtal: varaktighet, uppsägning och förlängning

Uppsägning

Konsumenten kan säga upp ett avtal som har ingåtts på obestämd tid och som avser regelbunden leverans av produkter (inklusive elektricitet) eller tjänster, när som helst med beaktande av de överenskomna uppsägningstiderna och en uppsägningstid på högst en månad.

Konsumenten kan säga upp ett avtal som har ingåtts på bestämd tid och som avser regelbunden leverans av produkter (inklusive elektricitet) eller tjänster, vid avtalets slut, med beaktande av de överenskomna uppsägningstiderna och en uppsägningstid på högst en månad.

Uppsägning enligt föregående stycken kan göras:

på samma sätt som konsumenten har ingått avtalet

alltid med samma uppsägningstid som näringsidkaren har förbehållit sig själv

Förlängning

Ett avtal som har ingåtts på bestämd tid och som avser regelbunden leverans av produkter eller tjänster får inte automatiskt förlängas eller förnyas för en bestämd period.

Avvikande från föregående stycke får ett avtal på bestämd tid som avser regelbunden leverans av dagstidningar, nyhetstidningar eller tidskrifter tyst förlängas med en period på högst tre månader, om konsumenten kan säga upp detta förlängda avtal mot slutet av förlängningsperioden med en uppsägningstid på högst en månad.

Ett avtal som har ingåtts på bestämd tid och som avser regelbunden leverans av produkter eller tjänster får endast tyst förlängas för obestämd tid om konsumenten när som helst kan säga upp det med en uppsägningstid på högst en månad. Uppsägningstiden får inte överstiga tre månader om avtalet gäller regelbunden, men mindre frekvent, leverans av dagstidningar, nyhetstidningar eller tidskrifter.

Ett tidsbegränsat avtal om prov- eller introduktionsleveranser av dagstidningar, nyhetstidningar eller tidskrifter (prov- eller introduktionsabonnemang) fortsätter inte automatiskt och upphör efter prov- eller introduktionsperiodens slut.

Varaktighet

Om ett avtal löper längre än ett år får konsumenten efter ett år säga upp det med en uppsägningstid på högst en månad, såvida det inte är orimligt och oskäligt att säga upp det innan avtalets överenskomna varaktighet har löpt ut.

Artikel 13 – Betalning

Om inget annat avtalats ska de belopp som konsumenten är skyldig betalas inom 7 arbetsdagar efter att ångerfristen enligt artikel 6.1 har börjat löpa. Om avtalet avser en tjänst börjar denna frist efter att konsumenten har mottagit bekräftelse på avtalet.

Konsumenten är skyldig att rapportera felaktigheter i betalningsuppgifter som meddelats till näringsidkaren.

Om konsumenten inte betalar i tid har näringsidkaren rätt att, med förbehåll för lagliga begränsningar, debitera konsumenten de skäliga kostnader som denne har åsamkats och som har meddelats på förhand.

Artikel 14 – Klagomålshantering

Klagomål om utförandet av avtalet måste inom 7 dagar efter det att konsumenten har upptäckt bristerna, lämnas in fullständigt och tydligt beskrivna till näringsidkaren.

Klagomål som lämnas in till näringsidkaren besvaras inom 14 dagar från mottagningsdatum. Om ett klagomål kräver en längre behandlingstid informeras konsumenten inom 14 dagar om mottagandet och meddelas när ett mer detaljerat svar kan förväntas.

Om ett klagomål inte kan lösas i ömsesidig konsultation uppstår en tvist som är föremål för tvistlösningsförfarandet.

Ett klagomål upphäver inte näringsidkarens skyldigheter, om inte näringsidkaren skriftligen har angett annat.

Om ett klagomål befinns vara berättigat kommer näringsidkaren, efter eget val, att ersätta eller reparera den levererade produkten kostnadsfritt.

Artikel 15 – Tvister

På avtal mellan näringsidkaren och konsumenten som omfattas av dessa allmänna villkor tillämpas uteslutande nederländsk lag. Detta gäller även om konsumenten är bosatt utanför Nederländerna.

Artikel 16 – Personuppgifter

Vid inlämning av personuppgifter via butiken gäller vår integritetspolicy.
För att se vår integritetspolicy, vänligen se separat sida.

Artikel 17 – Fel, oriktigheter och utelämnanden

Information på denna webbplats eller i Tjänsten kan ibland innehålla typografiska fel, felaktigheter eller utelämnanden som kan relatera till produktbeskrivningar, priser, kampanjer, erbjudanden, fraktkostnader, leveranstider och tillgänglighet. Vi förbehåller oss rätten att när som helst korrigera sådana fel, felaktigheter eller utelämnanden, samt att ändra eller uppdatera information eller avbryta beställningar, utan föregående meddelande (även efter att en beställning har skickats in).

Vi är inte skyldiga att uppdatera, ändra eller förtydliga information i Tjänsten eller på någon relaterad webbplats, inklusive men inte begränsat till prisinformation, såvida det inte krävs enligt lag. Ingen specificerad uppdaterings- eller förnyelsedatum som används i Tjänsten eller på någon relaterad webbplats ska tolkas som en indikation på att all information har modifierats eller uppdaterats.

ARTIKEL 18 – ÄNDRINGAR AV VILLKOREN

Du kan när som helst granska den senaste versionen av våra allmänna villkor på denna sida.

Vi förbehåller oss rätten att, efter eget gottfinnande, uppdatera, ändra eller ersätta delar av dessa villkor genom att publicera uppdateringar på vår webbplats.

Det är ditt ansvar att regelbundet kontrollera vår webbplats för ändringar. Genom att fortsätta att använda eller få tillgång till vår webbplats eller Tjänsten efter att ändringar har publicerats godkänner du dessa ändringar.

ARTIKEL 19 – CESOP

På grund av nya åtgärder från och med 2024 rörande ändringen av 'Wet op de omzetbelasting 1968' (genomförande av EU:s betalningsleverantörsdirektiv) och implementeringen av Central Electronic System of Payment Information (CESOP), är det möjligt att betalningsleverantörer registrerar dina betalningsuppgifter i det europeiska CESOP-systemet.